Idag var jag och lilla E med om någonting jag ärligt aldrig varit med om förut. Vi fick stifta en helt ny typ av bekantskap. Vi höll som bäst på med att rensa i en av blomrabatterna, jag behöver mer plats för nya växter och alla rabatter är överväxta och fulla med kvickrot och tistlar. Därav gör jag en ordentlig genomrensning.
 
Mitt i allt började det röra sig i jorden, trodde jag inbillade mig först. Sedan när ett par ögon plirade mot mig tänkte jag, oj så skoj! En groda! Den vill nog lilla E se! Böjde mig för att plocka upp den men ångrade mig då jag inte ville skrämma den. Tur var väl det! Döm om min förvåning när en STOR fet blanksvart vattensork krälade upp ur jorden och helt obrytt satt och glodde på mig...  Den var lätt den största sork jag någonsin sett. Glad att jag inte plockade upp den. Den traskade sedan in maklig fart bortöver mot lägdan. Inte brydd för fem öre. Tur man inte är rädd för råttor :D
 
Vi fortsatte iaf och grävde vidare :) Nu är i princip alla stenar runt rabatten väck och mängder av ogräs ett minne blott. En stor tuva jättedaggkåpa fick försvinna. Inte en perenn jag är särskilt förtjust i. Av någon anledning påminner den mig om kyrkogårdar och minneslundar. Fint där men inte i min rabatt :) Så den är till skänks om någon känner sig hugad annars blir det komposten.
 
Imorgon fortsätter jag och lilla E att gräva. Förhoppningsvis hittar vi inga fler sorkar :) Så sköna dagar just nu. Kvällarna är också toppen. Lagom temperatur att arbeta i och myggen har inte vaknat än. Toppen helt enkelt. Tyvärr fick kameran inte följa med ut idag då jag ville vara effektiv så jag bjuder på en snabb mobilbild som avslut :)
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej