Oj, nu var det verkligen länge sedan det hände något här! Men det verkar som om att 2015 var året då ALLT skulle hända. Allt samtidigt dessutom... Men visst har jag hunnit fota och fixa i trädgård ändå :)
 
 
Jag hade stora planer för alla mina fröer och plantor men tyvärr så infann sig inte orken. Ett nytt hus, en ny trädgård i dåligt skick, en redan befintlig trädgård som inte bara kunde försummas, alla nya sådder och så ett sjukt gravidillamående i 16 veckor på det. Tog liksom död på inspirationen. Men jag kommer igen och laddar inför nästa säsong! Massor av fröer kvar.
 
 
Det är bara att hoppas att orken finns där då bebis är beräknad till slutet på Mars om allt går som det ska :) Jag anar en ruskigt stor omställning där borta i horisonten men jag har tilltro ;) Nog ska det kunna hinnas/orkas lite trädgård iallafall. Andra före mig har ju överlevt... Eller?!
 
 
Själen gråter lite av att lämna den "gamla" trädgården och låta den hamna i någon annans händer. Den nya är mindre och det finns inte en enda bärbuske eller ett enda fruktträd. Inte ens några jordgubbsplantor! Det finns massor att göra vilket så klar är roligt. Men mest av allt hade jag nog önskat att jag bara kunde ta med trädgården i en flyttlåda. Tänk om nästa ägare inte alls uppskattar den? Tänk om de hugger ned mitt snart 50 åriga gamla äppelträd? Som sagt själen gråter... Men det är dags att gå vidare. Nya tag. Living the dream honey ;)
 
 
Det gör jag ju faktiskt! Men det är något man måste påminna sig om ibland :) December nu men snart är det sommar igen!
 
Hej hopp!

Liknande inlägg

1 kommentarer

a n n i k a

08 Dec 2015 17:48

Fina bilder!

Svar: Tack! :) Behövs lite blommor så här i vintermörkret.
Sara

Kommentera

Publiceras ej