Nu när trädgården borde vara som finast saknar jag verkligen min gamla trädgård :(
Mest av allt saknar jag min fina bolltistel och tolvgudablomman. Måste se till att skaffa det nu med. Saknar även mina vita flox och drakmyntan och... Ja, jag saknar massor. Som det här:
 
 
och det här:
 
Men det är bara att kämpa på med det här:
 
 
Ja, det är en rabatt... Knappt så att man vet var man ska börja. Men lite ordning börjar jag få. Inte mycket men jag antar att Rom inte byggdes på en natt heller. Runt vöxthuset såg det ut som rabatten ovan. Har grävt upp alla plantor och rensat ur all kvickrot ur rotklumparna och förhoppningsvis jorden. Sedan lagt ett REJÄLT lass med bark på det. Kommer att måste gödsla de stackars plantorna eftersom nedbrytningen kommer att kräva så mycket. Det gör å andra sidan inte så mycket.
 
 
 
Bakom växthuset stod förut en full gammal kompost som fungerade som ett enda stort myrbo. Den är nu puts väck! Precis som alla rosenhallon som invaderade växthuset till och med. Jag hyser hopp även om jag känner mig lite smått bitter ikväll. Nya friska imorgon! 
 
Ska försöka gräva rabatt runt hela växthuset så att det sista från rabatterna, som ska bort, kan flyttas. Därefter får vi se vad det blir. Vill att det ska vara någorlunda välplanerat så att jag inte måste flytta allt igen. Återkommer kanske imorgon med ett inlägg om vad som faktiskt finns i den här trädgården.
 
Nu får det bli sängen. :)

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej