Kan behövas nu när det inte verkar vara ens den minsta tillstymmelse till sommar på gång.
 
Efter en fotosession i trädgården känns det ändå alltid lite bättre. Det finns hopp! Det växer saker. Bara att hoppas på att det inte är för kallt så att det fryser eller att det blir för blött och blåsigt så att insekterna ger upp. 
 
Det blommar iallafall :)
 
 
 
Blåsippan har för första året nu tagit sig riktigt bra. Jag var SJUKT besviken när jag insåg att jag missat blomningen :( Som jag har väntat. Men förhoppningsvis är jag i rätt tid senare för att samla in frökapslarna :)
 
 
Alla träden står endera i full blom eller är på gång. Bästa tiden är ju när man kan stå under körsbärsträdet och höra surret. Finns inget som är bättre. Jag sa det ifjol och jag säger det igen, som balsam för själen :)
 
 
Även Päronträdet står i full blom. Päronblommor är fantastiskt vackra!
 
 
Rosa äppelblomning på gång...
 
 
Kommer det bara lite lite mer värme nu så kommer hela mitt 40-ish åriga träd att stå i full blom!
Och OM det kommer att blomma! Vad tror ni om det här...
 
 
Blir det nu bara lite värme som sagt så kommer det att bli en fantastisk blomning i år. Ifjol blev det inga äpplen så i år borde det bli en hel del.
 
-----> Mot tekoppen :)

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej