Har helt enkelt varit för lat för att gå ut och fota de senaste dagarna. Men eftersom jag har införskaffat en fjärrutlösare var den ju tvungen att provas. Dessutom är det bättre att ta kort på sig själv än att låta någon annan göra det om man vill undvika att dubbelhakan syns... Så med mig själv som testobjekt kan jag konstatera att den fungerar rätt bra faktiskt! Men jag inser också att det är mer praktiskt att ställa in en tid istället då kontrollen blir lite svår att dölja :P
 
 
Kanske inte finaste "outfiten" men hallå, är man tjock och slö så funkar det mesta :P Nu syns kulan rätt bra och det är bara ca 10 veckor kvar :)
 
För att återgå till sådant som är viktigt och som faktiskt har med bloggtemat lite mer att göra så har jag konstaterat att det där med picklad/inlagd rödlök är inte så dumt! Efter lite efterforskningar så kan jag också konstatera att det inte är särskilt svårt att göra själv. Så till sommaren måste det odlas lök.
 
Recept på inlagd lök.
 
Borde också nu börja dra upp chili och paprikor. Jag ligger lite efter i planeringen nu tror jag. Kanske borde fixa lite med det ikväll. Finns ju inget mysigare än att sitta och peta ned fröer i jorden. I nya huset har jag dessutom Stooooora fönster och djupa fönsterbrädor vilket är PERFEKT för en odlingsnörd som mig.
 
Har också stora planer på att lägga in gurka i år men inser själv att jag nog inte kommer att hinna riktigt allt jag vill. Bebis, renovering, ny trädgård osv... Planera kan man dock göra iallafall. Hinns inte allt i år så kanske nästa år.
 
Rätt som det är kanske man blir lika flitig som den här lilla parveln :)
 
Nä nu ska det kokas älggryta så att det blir någon middag idag. Återkommer med bättre bilder och roligare inlägg vid tillfälle ;)
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej