Idag har jag kunnat göra massor i trädgården då jag mest varit själv hela eftermiddagen och kvällen :) Så jag har börjat rensa bort allt gräs kring buskar och träd. Mest för att det ska bli lättare att klippa gräset och för att slippa trimma men också för att det ser prydligare ut och det är bra för dem. Nu finns det ju faktiskt en hel hög buskar och träd så jag hann inte riktigt klart men nästan! Jag är nöjd med dagens arbete.
 
 
Jag har även barkat klart den nya rabatten och börjat lägga mer bark på den gamla då det behövs ett nytt lager. Barklagret börjar förskräckligt nog att sina! Har jag tur kanske jag kan övertala P att hämta en till skopa, det går åt mängder när man väl börjar täcka. Känns så lyxigt att bara ta skottkärran och hämta med sig ett lass till närmsta projekt!
 
Ute i rabatterna börjar det knoppas på sina håll. Vallmon till exempel. Riktigt häftiga och lite skräckinjagande knoppar :)
 
 
 
Och Pionen, längtar till den börjar blomma! Jag har 6 plantor varav 4 har knoppar. Men jag har planer på att hämta hem 4 till från min gamla trädgård då ingen av alla som kikat på huset än så länge verkar det minsta lilla intresserad av trädgård. Vill inte att mina stackars plantor ska få stå där och ruttna för sig själva. Huga! Tog hem två av mina favorithostor sist. Plus en kärleksört som jag råkade dra upp då jag rensade ogräs haha! Och en Iris, White knight men jag tror tyvärr inte den kommer att överleva. Måste ändå ge det en chans, det är lite mer väldränerad jord här så det kan gå vägen om jag har tur. Sedan tog jag inget mer, ångrar mig alltid. Men men verkar trögt att sälja huset så jag har fortfarande tid. :)
 
 
Även "bubbar" verkar det bli massor av! Härligt då lilla E är helt galen i jordgubbar, eller bubbar som hon säger :)
 
 
Det är mer som blommar men jag spar det till en annan dag och tar det som finns inne i växthuset istället!
 
Tomaterna har börjat visa sig :D Alla plantor verkar har blivit lite växtgalna när de fick flytta ut i växthuset till stora krukor istället för att stå inne och häcka i alldeles för små. Gissar på någon typ av vinbärstomat eller körsbärstomat. Var lite wild and crazy och märkte inte upp några plantor i år haha! Eller så var jag bara lat. Det alternativet finns också...
 
 
Paprikan har också massor av frukter. Chilin med! Blev glatt överraskad över den här rackarn :)
 
 
För varje sak som jag ändrar i trädgården numera så tycker jag mer och mer om den. Det känns bra! Den börjar kännas som min :) Även om jag fortfarande har horder med planer så känner jag mig rätt nöjd :D Jag har åstadkommit mer i sommar än jag trodde att jag skulle. Det är en skön känsla!
 
Dagens bilder blev lite väl gryniga men det hade hunnit bli lite väl mörkt och mulet och jag hade lite väl högt ISO men så kan det bli ibland. Imorgon ska det regna, usch och fy! Hade det inte kunna få vara lite finväder ett tag till? 3-4 dagar är lite väl få. Men förhoppningsvis regnar det inte så länge. Jag får tänka på att det är bra för växterna :)
 
Nej, nu blir det sova!
Hej hopp!

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej